Фізика. Інженерний тиждень у Криворізькій гімназії №45 - 2025
У період з 15 по 21 квітня 2025 року в Криворізькій гімназії №45 було проведено заходи в рамках Всеукраїнської освітньої ініціативи “Інженерний тиждень”.
Тема цьогорічного Інженерного тижня: “Адаптація та протистояння”.
Метою проведення заходів було поглиблення знань учнів з фізики, електротехніки та механіки, розвиток інженерного мислення, творчих здібностей та практичних навичок.
Тема цьогорічного Інженерного тижня: “Адаптація та протистояння”.
Метою проведення заходів було поглиблення знань учнів з фізики, електротехніки та механіки, розвиток інженерного мислення, творчих здібностей та практичних навичок.
Основні заходи
1. Проєкт “Світло вдома” (8 клас)
Протягом тижня учні 8 класу працювали над виготовленням моделей будинків із електричним освітленням.
У процесі виконання завдання учні:
– створювали макети будинків;
– монтували електричні схеми;
– вчилися працювати з електричними компонентами.
У процесі виконання завдання учні:
– створювали макети будинків;
– монтували електричні схеми;
– вчилися працювати з електричними компонентами.
Проєкт сприяв розвитку практичних умінь та поглибленню знань з основ електротехніки.
2. Проєкт “Хапалка” (9-А клас)
Учні 9-А класу реалізували проєкт зі створення механізму типу “хапалка”, за принципом роботи ігрових автоматів.
Під час роботи учні:
– знайомилися з принципами механіки;
– проектували та виготовляли власні механічні конструкції;
– аналізували практичне застосування простих механізмів.
Під час роботи учні:
– знайомилися з принципами механіки;
– проектували та виготовляли власні механічні конструкції;
– аналізували практичне застосування простих механізмів.
Проєкт допоміг учням краще зрозуміти закони механіки, а також розвинути інженерні навички.
3. Додаткові інженерні завдання
Учні також виконували завдання за іншими інженерними проєктами:
– “Перевергун” — створення механізму, що здійснює рух через перехилення.
– “Мотузкова дорога” — проєктування системи руху вздовж натягнутого каната.
– “Перевергун” — створення механізму, що здійснює рух через перехилення.
– “Мотузкова дорога” — проєктування системи руху вздовж натягнутого каната.
Ці завдання сприяли розвитку просторового мислення, розуміння механічних процесів та командної взаємодії.
Активна участь учнів
Протягом Інженерного тижня учні гімназії проявляли високу активність, ініціативність та творчий підхід до виконання завдань.
Робота в групах сприяла розвитку комунікативних навичок і вмінню працювати у команді.
Робота в групах сприяла розвитку комунікативних навичок і вмінню працювати у команді.
Висновки
Інженерний тиждень у Криворізькій гімназії №45 став успішною платформою для інтеграції теоретичних знань з практичними навичками.
Учні отримали новий досвід, розвинули інженерне мислення, закріпили знання з фізики та механіки.
Учні отримали новий досвід, розвинули інженерне мислення, закріпили знання з фізики та механіки.
Заходи продемонстрували важливість практичної діяльності для розвитку компетентностей майбутнього.
Інженерний тиждень надихнув учнів на подальше вивчення технічних наук і розширення інтересів у галузі STEM.
Інженерний тиждень надихнув учнів на подальше вивчення технічних наук і розширення інтересів у галузі STEM.


Екологія. Інженерний тиждень у Криворізькій гімназії №45 - 2025 - Готель для бджіл.
У рамках проведення Інженерного тижня учні 9-го класу мали унікальну можливість відчути себе справжніми інженерами! Завданням було виготовлення “Готелю для бджіл” з підручних матеріалів.
Учні:
- працювали з натуральними матеріалами — деревиною, очеретом, соломою;
- планували, конструювали та створювали екологічно чисту споруду для комах-запилювачів;
- застосовували навички командної роботи, критичного мислення та творчого підходу.
Етапи проєкту:
- розпилювання та свердлінням матеріалів.
- складання деталей готелю.
- Завершення проєкту: демонстрація готового виробу.
- Установлення готелю для бджіл на подвір’ї гімназії.

