м.Кривий Ріг

вул.Сeргія Колачевського 170в

Телефон приймальні:

()

Електронна пошта:

school452008@ukr.net

Медіаосвіта та медіаграмотність

Тематичний урок у 8-х класах в рамках міського проєкту
«Медіаосвіта та медіаграмотність. Мисли критично»
Тема: «Навігатор у медіасвіті. Гарні новини — де їх знайти та як упізнати?»
Сучасний світ переповнений інформацією, і щодня ми стикаємося з потоком новин, думок, емоційних заголовків і медіа-впливу. Щоб навчитися орієнтуватися у цьому інформаційному середовищі, учні 8-х класів Криворізької гімназії №45 взяли участь у тематичному занятті з медіаграмотності.
Під час уроку здобувачі освіти дізналися:
• що таке медіапростір та які види медіа ми споживаємо щодня;
• як відрізняти факти від суджень та емоційних оцінок;
• чому негативні новини поширюються швидше та як це впливає на наш емоційний стан;
• що таке маніпуляція та як медіа можуть формувати думку;
• де шукати «гарні новини» і як перевіряти їх достовірність.
Разом переглянули й обговорили приклади позитивних новин, навчалися аналізувати зміст, структуру та джерело інформації. Учні зробили висновок, що критичне мислення — це навичка, яку потрібно розвивати свідомо, а здатність знаходити якісний і добрий контент допомагає зберігати психологічний комфорт і позитивне світосприйняття.
Ми продовжуємо працювати над формуванням медіакультури, умінням усвідомлено читати медіа та робити власні зважені висновки. 💛💙
Виховна година у 6-х класах в рамках міського проєкту
«Медіаосвіта та медіаграмотність. Мисли критично»
Тема: «Довіряй, але перевіряй. Типи маніпуляцій: як медіа управляють нами?»
Сучасні медіа щодня впливають на нас — формують думки, настрої та рішення. Тому важливо навчати дітей не просто споживати інформацію, а вміти її аналізувати. Саме такою була мета виховної години, проведеної для здобувачів освіти 6-х класів у Криворізькій гімназії №45.
Під час заняття учні дізналися:
• що таке медіапростір та як ми з ним взаємодіємо;
• чому не вся інформація є правдивою та чому її варто перевіряти;
• які існують типи маніпуляцій: залякування, тиск більшості, емоційні заголовки, псевдовибір та інші;
• як впізнавати, коли медіа намагаються вплинути на наші почуття, а не на логіку.
Здобувачі освіти переглядали приклади інформаційних повідомлень, обговорювали, які «гачки» використовуються для впливу на аудиторію, та вчилися ставити ключові питання:
Хто це сказав? Навіщо це сказано? Чи можна перевірити джерело?
Такі заняття допомагають дітям стати більш впевненими та свідомими користувачами інформаційного світу, розвивають критичне мислення, відповідальність і медіакультуру.
Разом вчимося довіряти — але завжди перевіряти.
Міський проєкт «Медіаосвіта та медіаграмотність. Мисли критично»
Урок української мови у 6 класі
(вчитель Полудень Віолета Олегівна)
Сьогодні шестикласники Криворізької гімназії №45 поринули у світ медіаграмотності — надзвичайно важливий простір сучасного життя. На уроці української мови учні вчилися критично сприймати інформацію, аналізувати зміст повідомлень та розпізнавати можливі фейки.
Діти працювали з навчальними матеріалами, обговорювали різні інформаційні ситуації, вчилися відрізняти факти від суджень, перевіряти достовірність джерел та не піддаватися маніпуляціям у медіапросторі.
Такі навички формують уміння бути:
• уважними до інформації;
• стійкими до впливів і фейків;
• відповідальними користувачами цифрового середовища;
• свідомими громадянами, які можуть самостійно робити висновки.
🎯 Медіаграмотність — це не лише про школу. Це про вміння орієнтуватися в реальному житті.
Разом навчаємось мислити критично, довіряти — але завжди перевіряти 💛💙
Тематичний урок у 7-Б класі у рамках міського просвітницького проєкту
«Медіаосвіта та медіаграмотність. Мисли критично» 🌐
Тема заняття: «Я за україномовний контент»
Класний керівник, учитель української мови — Ірина Завальнюк.
Семикласники занурилися у важливу розмову про те, чому варто свідомо обирати контент українською мовою.
На уроці діти дізналися:
  • що таке контент і яку роль він відіграє в нашому житті та культурному середовищі;
  • як мова формує нашу ідентичність, світогляд та самоусвідомлення;
  • чому популяризація україномовного продукту сприяє розвитку українських студій, кіноіндустрії, музики та блогерства;
  • як правильно шукати та обирати якісний україномовний контент у мережі.
Разом обговорили українські фільми, серіали, YouTube-канали та музичні платформи, на яких активно розвивається україномовна спільнота. Учні ділилися власними прикладами блогерів і музикантів, яких вони слухають та переглядають.
🔹 Головний висновок уроку:
Українська мова — це не лише засіб спілкування. Це код нації, наш внутрішній фундамент і простір свободи.
Обираючи україномовне, ми підтримуємо своє, розвиваємо культуру та зміцнюємо країну. 🇺🇦
Говорімо українською.
Слухаймо українське.
Дивімося українське.
Створюймо українське.
 
07 02 2025
“Суд над соціальними мережами: залежність чи можливості?”
У рамках міської просвітницької акції #ЛайкоманіяSTOP! відбулося засідання ради лідерів учнівського самоврядування у форматі захоплюючої рольової гри “Суд над соціальними мережами: залежність чи можливості?” 🧠💬
👩‍⚖️ Педагог-організатор: Польова Таміла Миколаївна
📢 Як це було?
Учні розділилися на “сторони захисту” та “звинувачення”:
  • Прокурори доводили, що соцмережі можуть викликати залежність, впливати на психіку та красти час.
  • Адвокати захищали ідею, що соцмережі — це потужний інструмент для саморозвитку, навчання та спілкування.
  • Судді аналізували аргументи обох сторін і виносили свій вердикт.
💡 Результат:
Учні дійшли висновку, що соцмережі — це інструмент, який може бути як корисним, так і небезпечним. Все залежить від того, як і для чого ти його використовуєш.
07.02.2025р. Онлайн-захід у 5-Б класі: “Безпека в Інтернеті” 🌐
У рамках міської просвітницької акції #ЛайкоманіяSTOP! учні 5-Б класу разом із класним керівником Ласкіною Світланою Миколаївною занурилися у світ цифрових правил під час онлайн-заняття “Безпека в Інтернеті” 💻🛡️
📲 Що обговорювали?
  • Як не потрапити у пастку інтернет-шахраїв? 🎯
  • Чому важливо тримати свої паролі в секреті? 🔐
  • Як розпізнати небезпечний контент та уникати кібербулінгу? 🚫
💡 Висновок: Інтернет — це простір можливостей, але важливо знати, як захистити себе.
Наші п’ятикласники тепер справжні “інтернет-герої безпеки”, які знають, що “думай, перш ніж клікати!
⚡

 07.02.2025р. Інтернет-детективи в дії: Викриваємо фейки разом! 🌐

У рамках міської просвітницької акції #ЛайкоманіяSTOP! учні 5-А класу під керівництвом класного керівника Головко Юлії Володимирівни перетворилися на справжніх інтернет-детективів під час інтерактивного квізу “Факт чи фейк?” 🔍
📲 Що робили?
  • Розплутували інформаційні “пастки” та викривали фейкові новини;
  • Дізнавалися, як легко можна стати жертвою маніпуляцій у соцмережах;
  • Вчилися перевіряти факти й мислити критично.
✨ Учні довели, що навіть у 5 класі можна бути справжніми експертами у сфері медіаграмотності. Тепер жоден фейк не пройде повз них непоміченим!

07.02.2025р. Мисливці за Фейками: Чи зможеш відрізнити правду? 🤔

У рамках міської просвітницької акції #ЛайкоманіяSTOP! учні 7-Б класу разом із класним керівником Нікандровою Дар’єю Володимирівною занурилися у світ інформаційних загадок під час інтерактивного квізу “Факт чи фейк?” 🌐
🕵️‍♂️ Що робили?
  • Викривали найпоширеніші маніпуляції у мережі 🧐
  • Вчилися розрізняти правдиві новини та фейкові заголовки
  • Обговорювали, як не стати жертвою інформаційних пасток ⚡
💡 Результат: учні не тільки прокачали свої навички критичного мислення, а й зрозуміли, що бути обізнаним — це бути захищеним у цифровому світі.
📲 Пам’ятай: не все, що в мережі, — правда.
07.02.2025р.
Інтерактивний квіз “Факт чи фейк?” 🌐
У рамках міської просвітницької акції #ЛайкоманіяSTOP! для учнів 6-Б класу відбулася онлайн виховна година у форматі захоплюючого квізу, яку провела класний керівник Завальнюк Ірина Володимирівна.
🔍 Під час інтерактивної гри діти вчилися:
  • Відрізняти правдиву інформацію від фейкової 📰
  • Розпізнавати маніпуляції в медіапросторі 🎯
  • Критично мислити та аналізувати отримані дані 🧩
Учні активно брали участь у завданнях, перевіряли свої знання про популярні міфи в Інтернеті та обговорювали, чому важливо перевіряти джерела інформації.
💡 Результат — корисний досвід, що допоможе учням бути медіаграмотними та стійкими до інформаційних маніпуляцій у сучасному цифровому середовищі.
07.02.2025р. Дискусійна платформа “Цифровий слід: що ти залишаєш після себе?” 🌐
У рамках міської просвітницької акції #ЛайкоманіяSTOP! відбулася онлайн виховна година для учнів 8-А класу, яку провела класний керівник Назарова Лариса Юріївна.
💬 Під час дискусії учні обговорювали важливі питання:
  • Що таке цифровий слід?
  • Як наші дії в Інтернеті можуть впливати на майбутнє?
  • Які ризики приховує онлайн-життя?
🌍 У форматі відкритого діалогу восьмикласники поділилися власними поглядами на безпечне використання соцмереж, захист особистої інформації та важливість обдуманих дій у цифровому середовищі.
 

Година кібербезпеки «Мораль у цифровому світі»

У рамках міської педагогічної акції 24.02.2025р. #МоральноДію вчителем інформатики Дронніковою Тетяною Сергіївною для учнів 9-х класів було проведено змістовну Годину кібербезпеки.
🔍 На уроці учні розглядали реальні кейси, пов’язані з етикою в цифровому світі, дізнавалися про важливість моральних принципів у спілкуванні та поведінці онлайн, а також вчилися захищати свої персональні дані.
🌟 Захід став чудовою можливістю для старшокласників задуматися над тим, як їхні дії в інтернеті впливають на інших та як створити безпечне й етичне цифрове середовище.
Дякуємо Тетяні Сергіївні за актуальний і корисний урок! 

З 30 жовтня по 10 листопада 2023р. Криворізька гімназія №45 долучилася до проведення тематичних днів міського проєкту.

«Медіаосвіта та медіаграмотність»Медіаосвіта – це навчання на матеріалі та за допомогою ЗМІ, кінцева мета якого – медіаграмотність, здатність до критичного сприйняття медіа-повідомлень. Медіаграмотність – здатність мати доступ до медіа, розуміти, критично оцінювати та створювати медіа контент.
Медійно-інформаційна грамотність, за концепцією ЮНЕСКО, об’єднує три взаємопов’язані комплекси компетенцій – інформаційну грамотність, медіаграмотність і технологічну / цифрову грамотність.
Педагоги разом з учнівською молоддю провели виховні години медіаграмотності «Відчуй красу реального часу» за такими тематиками:
– ­«Довіряй, але перевіряй», «Типи маніпуляцій: як медіа управляють нами»;
– «Я у кіберпросторі»;
– «Протидія дезінфодемії: медійна та інформаційна грамотність кожного і для всіх»
– Небезпеки в Інтернеті: фішинг, кібертролінг, інтернет-адикція, медіа-пропаганда, кібербулінг.
– «Гарні новини — де їх знайти та як упізнати?
– «Соціальні мережі як інструмент професійного селфбрендингу».
Здобувачі освіти в процесі бесід розібрали основні ризики і правила як убезпечити себе в Інтернеті, повторили необхідність не боятися говорити близьким чи вчителю, якщо щось бентежить в мережі та не піддаватися на маніпуляції, пограли в сінквейн і попрацювали з навчальними ресурсами на платформі Wordwall Медіаосвіта та медіаграмотність

2 листопада 2023р. В рамках проведення тематичних тижнів міського проєкту “Медіаосвіта та медіаграмотність” в нашому закладі 30 жовтня був проведений вебквест «Подорож країною інформаційних технологій» для здобувачів освіти 5-9 класів

3 листопада 2023р. В рамках проведення тематичних тижнів міського проєкту “Медіаосвіта та медіаграмотність” пропонуємо переглянути інформаційні рекомендації «Загрози та можливості Інтернет для дітей ,а також доступні батьківські контролі»

31 жовтня 2023р. в нашому закладі був проведений педагогічний брейнстормінг «Захоплююче навчання в форматі онлайн. Ефективні онлайн-інструменти» в рамках проведення тематичних тижнів міського проєкту “Медіаосвіта та медіаграмотність” 

6 листопада 2023р. У сучасному цифровому світі соціальні мережі стали невід’ємною складовою нашого життя. В рамках проведення тематичних тижнів міського проєкту “Медіаосвіта та медіаграмотність” була проведена година медіаграмотності “Соціальні мережі як інструмент професійного селфбрендингу”

7 листопада 2023р. В рамках проведення тематичних тижнів міського проєкту “Медіаосвіта та медіаграмотність” пропонуємо відеоурок “Я.Безпека.Кіберпростір”.Здобувачі освіти дізналися про таке:
❓як атакують хакери та як можуть використати їх для досягнення своїх цілей (спойлер – мішенню може бути кожен!);
❓як захистити себе і своїх близьких від кіберзагроз;
❓як кібергігієна може врятувати ваші особисті дані та гроші;
❓як користуватися інтернетом безпечно – та багато іншої корисної інформації.
Крім того, пройшли тест та перевірили свої кіберзнання:https://cybermonth.cip.gov.ua/everyone/cyber-test/index.html
Ви також можете пройти цей тест!

9 листопада 2023р. Разом зі здобувачами освіти 5-7 класів ми подорожували МЕДІАГАЛАКТИКОЮ, яка кожен день відкриває нам свої таємниці. Ми відвідали 3 планети цієї дивної галактики, де на нас чекали надзвичайно цікаві завдання! В рамках проведення тематичних тижнів міського проєкту “Медіаосвіта та медіаграмотність” була проведена інтелектуальна гра «Клуб МЕДІАЗНАЙОК»